Blandat babbel med tårta, spel & blommor

Nu har jag precis kommit ur duschen. Och sen kom jag på att jag inte skrivit på ett tag.
I onsdags så firade vi en släktings 85-års dag och då hade morsan o jag fått i uppdrag att göra smörgåstårta.
                
En halvfärdig laxtårta...                                           och den gamla vanliga räktårtan.

Det är inte mycket att säga om själva festen och firandet. Det var inte alls kul, det kom en massa folk så man fick inte sitta på samma ställe för länge. Så det vi gjorde va att komma dit, skyffla in tårtorna i kylen, babbla, käka tårta, fika och åka hem igen. Det var lixom allt, och alla verkade typ som om dom kände alla. Kom fram en kärring till mej o sa "ja här har vi agnetas dotter ser jag." och jag tänkte det "eeh aa? vem är du?" men det va bara till o nicka o le.

Annars har jag inte gjort så mycket, har bara vart med Katta och vi har spelat dom vanliga spelen, Army of Two och Rock Band 2.
Nu sitter jag här och chattar med folk, lyssnar på musik och bloggar. Katta har oxå skaffat sej Last fm så nu blir det till att checka av den lite oxå.
Fick ett nytt spel som man kan spela oxå, Iron Grip. Det var brorsan som ville att jag och Katta skulle hjälpa honom och Nicke med att meja ner lite folk. Så vi fyra lanade lite på det igår. Sen lite senare så kom Katta upp och vi spelade AoT och Rb2 som vanligt.
Idag blir det väl en rätt slapp dag. Tv, dator och 360 kanske? Det duger bra för en dag. Har ju inte spelat Pray på ett tag så det kanske man kan slå ihjäl några timmar med.
För några dagar sen roade jag mej oxå med att fixa sånna här...

                                   

Man vet aldrig vad man kan hitta i eller på en blomma. En fluga eller kanske en snigel? Rena rama skattgömman.

Imon blir det väl till o åka till en marknad o hitta på nåt. Sen måste man ju jobba oxå, så får vi se om man får träffa farsan lite oxå. Vi skulle oxå försöka hitta på nåt, man får väl hoppas på gränna eller nåt utanför aneby iaf. Gränna är alltid mysigt men annars går jkpg lika bra.

Nej, nu ska jag gå och göra nåt annat ett tag. Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: Katta

Nehe, nej du har väl ingen anledning. Lika bra att du skiter i mig och istället ägnar dig åt allt det där som gör livet värt att leva.

2009-07-31 @ 16:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0