I Stockholm

Kom hem från sthlm för 2 dar sen och hade rätt ont i fötterna o va trött som in i... men det va det värt. Har ju aldrig varit i sthlm förut så det va kul att komma iväg o se stället. Men nu börjar vi helt från början tycker jag...

Blev skjutsad av morsan in till tranås där moster sussi väntade. Gick ur våran lille bil o satte mej i sussis lille bil och var sedan påväg till Sveriges huvudstad! Påvägen dit, nånstanns halvvägs eller nåt, stannade vi för att käka på Max. 15-30 min senare fortsätter vi vår resa. När vi kommer in i sthlm är det folk o bilar överallt. Vi hittar inte till rätt parkeringshus o det är bilkö utanför rätt parkeringshus (fast det visste vi ju inte då), o nån dåre far ut iaf o nån annan kommer o kör på han så det smäller som fan. Då måste den ju stanna mitt i gatan o backa tillbaka så han kan snacka med saken som körde på han fast det var han som körde som en uppblåst skumtomte. Kön börjar röra på sej o vi blåser förbi och måste vända, o det är inte precis lätt mitt i smeten. Så vi var uppe o vände vid Globen ungefär, o så tillbax på vägen vi kommit ifrån o så vända igen så vi kommer på rätt sida o i rätt fil o massa. Väl inne i rätt p-hus, när vi har parkerat o ska in till hotellet, så måste vi ta nån hiss så att man kommer till nån gård/park. Så det var att ta hissen gå ut ur nån dörr, gå igenom den där gården/parken o in i nästa dörr. Kommer in ser att det står "reception" med stora bokstäver på en skylt, där sitter oxå nån sjabbig kärring som drar i sina fula byxor och pratar med nån städare. Vi tänker "fy fan om detta är hotellet. men det måste det väl vara." Vi går fram o säger att vi vill checka in o hon säger att detta inte är hotellet o att vi måste gå ut genom en dörr o så ta till vänster eller nåt o blablabla. Vi är glada över att det inte va rätt men ändå irriterade över att det ska va som en jävla labyrint o långt till hotellet. Jaja hur som helst, så gjorde vi som hon sa o hittade rätt o vi checkade in o fick ett rum på sjätte våningen (av sju tror jag). Vi tog oss in o kollade runt lite o så. La oss i sägen o ringde till folket som bad oss ringa när vi kommit fram, när det va avklarat så kilade vi iväg till stan direkt o tog tunnelbanan till ett ställe där vi tog en båt över till gröna lund. Och det va det värsta jag har sett, fanns inte ett skit som va värt att ens testa att åka bara för att åka nåt. Allt som fanns var typ 3 bergodahlbanor som va sånnadär som man inte vill åka, fritt fall, nån bläckfisk som snurrade som va för småbarn o sen fanns det lustiga huset o spökhuset o sånna där lotteri o skit. Så det va aslitet o det va skittråkigt. Och jag har säkert slått rekord i att åka till ett ställe som gröna lund gå o göra inget i en timme o sen gå ut o gå på stan istället o skita i det. Vi tog nån rälsbuss eller nåt, o åkte en bit där vi hoppade av o gick resten av vägen så vi såg lite mer.
Den andra dagen så var vi uppe ganska tidigt eftersom det stog att frukosten va bara öppen (öppen? säger man så till nåt sånt? aja ni fattar) till halv tio. Och vi ville ju hinna duscha o lite innan oxå. Så då gjorde vi oss i ordning och åkte ner till frukostsaken. Det är lite illa eftersom jag inte kan äta så mycket till frukost så alla andra kom ju med två stora överfulla (o då menar jag verkligen överfulla) tallrikar. Medans jag kom där med en liten tom tallrik med en liten pluttig fralla på. Kändes inte så kul. Men det hela blev mycket bättre när frukosten va över o vi bara va uppe på vårt rum o vände i stort sätt, för sen satte vi fart mot Centrum o Gamla stan. Jag tror vi va i alla affärer vi kunde hitta o ändå köpte vi typ inget. (även i Centrum) Vi gick oxå in på alla Indiska vi kunde hitta. Vi var väl inne på minst 4-5 olika Indiska iaf. På en av dom så hittade jag en tesil som jag köpte till morsan, och så köpte jag en getingfångare som hon fick oxå sen.
Vi såg slottet och kom fram till centrum o lite sen (för vi hade börjat i Gamla stan). Vi hade fikat i Gamla stan och jag hade köpt två små saker, som man egentligen ska ha i mobilen, till mormor o morfar bara för att skoja lite. När jag hade pratat med mormor när vi hade kommit fram till hotellet så hade morfar ropat i bakgrunden "Du glömmer väl inte köpa nåt till morfar?!" så det va därför jag köpte dom. Vi va oxå på en bio den dagen. The proposal hette den och den va asbra. Även om det inte va nån zombiefilm eller skräckis. Och det är ju det jag gillar. Zombiefilm FTW! Båda dagarna så var vi jämt hemma innan halv åtta o låg nerkrupna i sängen o glodde på tv. Det tog på krafterna att va ute o springa på stan. Sista dagen så åt vi frukost, packade ihop våra saker o checkade ut. Vi tog bilen till ett köpcenter lite utanför sthlm o sen stannade vi till lite här o var. Nästan hemma så köpte jag en kjol för 99 kr på nåt ställe. Sen åkte vi raka vägen hem o sussi skjutsade hem mej till aneby. Knappt 30 min efter att jag kommit hem så frågade jag Katta om hon hade lust att va o spela lite 360 eller nåt. Så hon kom upp o vi spelade Army of two, som jag tyckte va askul.
Drog ihop det rätt mycket här i slutet märker jag men annars blir det jobbigt för dom som läser det. Här kommer lite bilder oxå:


Gamla stan


En liten del av slottet.


Mormor o morfars små presenter.


Min kjol som jag köpte.


Nu ska jag gå o duscha. Skriver mer senare.

/Sabina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0