Tranås & skola

Nu är man hemma o sitter o slappar. Idag har jag vart i skolan första dagen efter sommarlovet, så det är skönt att vara hemma igen. Men det är nästan så man vill hitta på nåt nu när man är hemma och inte har fått några läxor än. Kanske ska ta o baka äppelmuffins eller nåt. Dom diggade ju alla. Jag med. För dom blev epic faktiskt. Jaja, jag skulle ju berätta om vad som hände i tranås igår oxå ju, så det kör vi på nu då tycker jag...

Vi började med att åka till mormor o hämta öl o lite, sen till telesteps (där moster sussi jobbar) för att hämta chefens bil med alla saker i. Bort till parken för att lägga ut tre presenningar och öl. Lämnade brorsan där för att följa med mamma att hämta 12 st pizzor (TOLV!!!!). Fatta att jag inte såg nåt när vi körde tillbax till parken med 12 st pizzor i knät! Sen var det bara till att vänta tills folket kom.
När alla var där så stack vi iväg till nästa ställe. Gillet, där dom då skulle sitta ute o glo på Yesman. Men vi fick ringa till dom o säga att det inte skulle funka alls eftersom det va för ljust ute. Så då skulle dom dumpa filmen helt o strunta i det. Så då blev det bara stolarna ute som fick stå kvar. Då skulle dom sitta där, ta en öl och sedan cykla ut till sussi. Där vi skulle dumpa alla deras saker o sen va vi klara.

Nu har jag inte berättat allt som hänt men det orkar jag inte så jag hoppar frammåt o säger såhär:
Vi åkte till willy:s och handlade och åkte sedan hem. SLUT!

Idag då... skola för första gången efter sommarlovet och första dagen som 8:a. Det finns inte mycket att säga. Jonte lovade över lovet att lära sej growla men det har väl gått sådär tycker jag (inget illa menat Jonte ;D). Annars var det la kul att träffa kompisarna igen och Emoboy bytte klass till A så nu går han i våran klass oxå.
Vi började dagen med att lyssna på lärare, ha rast o lyssna mer (alltså: lyssna på saker fram till lunch). Sen hade vi idrott där vi oxå bara lyssnade på läraren i typ 10 min sen fick vi rast av honom oxå. Så då hade vi jävla håltimme innan det var dags för NO i 50 min då vi lyssnade på nån nisse o jobbade lite matte i sådär en 20 min. Sen va dagen slut, o alla jublade o va glada. Nä ok, ingen jublade, men dom flesta va nog glada över att det va slut. Får la se hur det blir imon men jaja, det tar vi då.

Ska nog oxå skaffa en ny blogg som inte har ett så cpit namn. Det är ju lite wanna be cool eller nåt, kom inte på nåt bra just då så därför tog jag bara nåt. Men jag ska börja med att se till så den blir lite att kolla på om man säger så. En blogg som är helgrå, eller vad det nu är från början, är inget skoj att läsa, så det får bli lite sånt först.

Nu ska jag gå o baka muffins. Ha det bra så skriver jag snart igen. Tror jag iaf, fast det vet man ju aldrig....

Just det! Ett litet meddelande till Katta (för er som inte vet vad det handlar om, kanske inte ens Katta själv (isf borde hon kolla msn, blogg och mobil), så är det ett litet skämt som jag kör med. Inget att bry sej om vettu.):
Vindens namn Del 2 har kommit nu. Om du skyndar dej att låna den så kanske du blir den första att läsa den ;D

Kommentarer
Postat av: Katta

Japp, Eksjö.

2009-08-22 @ 10:15:51
URL: http://allmantskrap.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sv; Hah ja hade väl bara en dålig dag :)

<3

2009-08-24 @ 16:26:43
Postat av: jonna

glömde skriva namn å skit (A)

så det va min kommentar (A)

2009-08-24 @ 16:27:13
URL: http://latandeknapp.blogg.se/
Postat av: Katta

Haha, jag blev nästan rädd när du skrev det, men nej det är jeans ju.

2009-08-26 @ 13:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0