Städa, stugan, städa, glassbil

I morse började jag städa mitt rum men kom inte så långt mer än att häva upp allt i sängen och slänga ut mattorna genom fönstret (ok, inte precis, men jag slängde ut dom på altanen så morsan kunde fixa ur lite damm från dom). Sen ringde morsans mobil o det var mormor som anropade. Hon och morfar var i sommarstugan och undrade om vi hade lust att släpa oss upp dit en stund. Och det hade vi alla tre, för det var varmt och vi ville bada o sola xD.
Vi var där ungefär vid 12 och då började jag med att bada (fick t o m i brorsan i plurret, eller ja, jag mutade honom med att han fick låna min bigga badring o ligga o sola på) fram tills det var dags att käka middag. När jag käkat så skulle jag sola en stund men det gick inte så bra så efter 3 min eller nåt så låg jag o sprattlade i vattnet igen B)
Nån timme efter det åkte vi hem och väl hemma så började jag storstäda igen (eller ja, storstädade inte precis i morse men jag påbörjade skiten då...). Är fortfarande inte riktigt klar men orkar inte mer nu. Jag började med att dammsuga golvet för att sedan svabba det (eller vad det nu heter... moppa? blöta? skura? whatever...), la på mattor och började torka av tv, dator o skrivbord o allt. Det sista jag gjorde va att bädda rent i sängen och göra rent hos min odödliga fisk.

Glassbilen kom o vi köpte två olika sorter från den. Kan behövas nu när det är så varmt o skönt ute.

Även om man har det så jäkla bra nu när det är sommarlov o allt så börjar man ändå sakna lite kompisar o så, som man nästan bara träffar i skolan. Men det är väl lugnt, börjar ju snart skolan o träffar dom igen. Men efter en vecka eller nåt så tänker man "skitsamma om man träffar mer folk, jag går i skolan o vill ha lov igen" och åttan ska ju va jobbig säger folket här hemma o lite överallt, så man lär väl tröttna efter 2-3 dar. Men jag har ganska lätt för att lära mej saker o brukar fixa saker o ting utan att anstränga mej, men nu får man väl bara se till o börja jobba lite mer på lektionerna o inte bara hänga runt o halvsova sej igenom dom. Och man vill ju ha ganska bra betyg så man får lättare att komma in på nästa skola.
Brorsan tycker jag ska gå Media för det är slappt o bra, och skitskul. Enligt honom. Men jag vet inte vad jag vill än så vi får se vad som händer. Skulle va skoj att dra till USA o gå i skola i LA eller nåt. Ännu bättre kanske, Hawaii. Varmt, fina stränder, palmer o bruna snygga killar att glo på ;D
Då ska man nästan va på Maui eller Kauai. Skulle va skoj att få se eller gå den kända vandringsleden Kalalau Trail, på Kauais kuststräcka,  Na Pali. Tänk va många snygga kort man skulle kunna ta på allt som finns där.

Nu har jag precis fixat en ny spellista, så det blir lite omväxling från det gammla. Har tagit med lite gamla band som jag lyssnade mycket på förr, men typ glömt bort när det kom nya. Det blir lixom lite att man har saknat dom fast man inte märkt det lixom. Men så är det.

Det var väl det som har hänt idag. Ikväll så blir det väl till o slappa o glo på film eller nåt. Kanske jobbar lite oxå, vi får se.
Ha det fint i värmen!

/sabina
                  

                  

                  

                                              

Kommentarer
Postat av: Katta

Vi åkte förbi eran stuga på hemvägen igår, såg Ringo sitta där utanför och glo.

Det där med att åttan ska vara jobbigast har jag aldrig fattat, märkte ingen skillnad jämfört med sjuan, bortsett från att man fick betyg. Samma sak sägs det ju om tvåan sen, men jag märkte knappt någon skillnad då heller, men på NV så blir det ju bara slappare och slappare, om man väljer rätt kurser dvs xD

Det är vulkaner man vill se på Hawaii ju!

Fan vilken lång kommentar.

2009-08-08 @ 11:36:47
URL: http://allmantskrap.blogg.se/
Postat av: Katta

Haha, det var bäst ju, sitta där i korsningen vid antuna eller var det var. Att vi inte tjänade miljoner är ett smärre under XD

2009-08-09 @ 16:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0