Eksjö stadsfest ♥

Igår vid halv sex stack vi (jag, katta, brorsan och nicke) till eksjö för att gå på stadsfesten. När vi kom dit och katta o jag hade sprungit iväg för oss själva, så löste vi in biljetterna o gick in. Vi började med att leta upp rockscenen, som några band som verkade bra skulle spela på. Stora scenen var ju precis bredvid entrén så den var ju inte svår att hitta, och den skulle vi stå framför när klockan var 23.15, och glo på Backyard Babies. Men typ direkt när vi kommit så började det regna som in i helvete o vi sprang in bland husen o gömde oss för det. Men blev ändå förbannat blöt. Fötterna om inte annat var dränkta o frös snart till is (det kändes iaf så).

Det första bandet vi glodde på var Breakdown, och där hittade jag farsan och nån av hans kompisar. Jag tänkte att det va konstigt att han stog där för det var inte precis hans musikstil. Men den här kompisen, det var hennes son som spelade i bandet. Den som skulle sluta av dom.
Det var riktigt bra musik tyckte jag, men jag antar att det inte finns att få tag på så lätt, i o med att det är ett pluttigt band som inte är känt. Trummisen kastade oxå ut sin ena drumstick o den fick farsan tag i o gav den till mej (woohoo ;P), så nu har jag en trumpinne från Breakdown. Katta hittade oxå en dränkt 50-lapp som hon la i min väska.

Nästa band som spelade på rockscenen var då Sixsin, som var ännu bättre än Breakdown (tyckte jag). Dom kastade inget, o det var synd för jag skulle vilja haft två pinnar så det blev komplett eller vad man ska säga.

Sen gick katta o jag bara omkring lite o kollade runt vad som spelades o så. Stannade o lyssnade lite på nåt band, gick vidare, glodde på nästa band som spelade o gick vidare. Men varje gång vi gick förbi stora scenen så tyckte vi (jag iaf) att det bara va kass musik så vi gick bara förbi den. När vi kom till rockscenen igen så tror jag att det var Covered Call som spelade o det lät ju förjävligt. Katta o jag kom fram till att döpa om bandet till Random Bröl. Så istället för att stå där o spy med öronen så gick vi o fikade. Vi tog ett bord inomhus i ett hörn, och la upp Kattas 50-lapp på bordet så den skulle torka. När vi satt där så fick vi oxå musik från stora scenen o tro på fan att det skulle va Alcazar (rättstavat?) som spelade just då. O är det nån musik jag inte gillar så är det sån musik, schlager o sånt. Gillade sånt typ förr men nu är det det sämsta som finns.
Fick oxå veta senare att brorsan o nicke stog längst fram vid scenen när Alcazar spelade. Jag hade inte ens kommit på tanken att gå o ställa mej där. Men det hade dom visst gjort.

Sen gick vi runt lite till och jag köpte en Backyard Babies-tröja. Vi gick runt lite till o sen tyckte vi det var dags att ställa sej o vänta på att Backyard Babies skulle spela. Dom spelade o det var väl inte det bästa, tyckte jag, men det dög ju helt klart. Dom kastade inga trumpinnar heller men plektrum.
Men Sonic Syndicate slog dom hårt. Det va mycket skojigare o dom babblade mer med publiken o så. Måste dra o glo på dom nån gång mer nu när dom har bytt sångare från Roland till Nathan.

Nä men det va kul och värt pengarna att gå på det igår. Även om det var farsan som betalade inträdet och plus att jag fick 600 kr att ha kul för. Tack farsan♥!
Hoppas att det kommer lite bra band till sweden rock eller metaltown nästa år med nu då, så kanske man kan gå på det ;P Men då borde jag börja spara pengar snart, så man har lite att ha skoj för. Köpa fler tröjor från bra band, fika på nåt mysigt ställe, det är skoj för mej. Sweden rock blir väl att åka med farsan isf, och metaltown får jag väl ta med mej katta på eller jonna eller nån. Kanske kan få med mej brorsan oxå.

Nej nu ska jag gå o glo på tv eller nåt. Hat' bra!



Det här är då Breakdown. Trummisen är han med hatten.

Sixsin som det står redan.

Billion Ocean såg vi oxå.

Backyard Babies självklart.

Det var många fler jag ville se, men som spelar idag. Utom Sator som spelade samtidigt som Backyard, tror jag det var. Dom jag vill se mer är Promoe, Hellspray, Noice Forever, 5th sonic brigade och Nifters. Får skaffa hem musiken o se om det är nåt att ha ;)

Kommentarer
Postat av: Katta

Haha, fan vad 23:15 har fastnat i huvet på dig, det var ju 23:45 xD.

Och det var visst inte Covered Call som brölade. Tomorrow never comes eller något var det, Nicke sa att kan kände bassisten. Dessutom envisas han med att deras random bröl var bra, det puckot.

2009-08-29 @ 15:50:34
URL: http://allmantskrap.blogg.se/
Postat av: Katta

Jaja, men nu VET du att det inte var det, fast Random Bröl är ändå vad de borde kallas.

2009-08-31 @ 10:13:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0